Festyn Plenerowy oraz XII Wojewódzki Przegląd Piosenki Kresowej
W dniu 26.06.2016 r. w Łosiowie podczas festynu plenerowego odbył się XII Wojewódzki Przegląd Piosenki Kresowej. Organizatorami całego przedsięwzięcia był Opolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Łosiowie przy współpracy z Opolskim Towarzystwem Społeczno Kulturalnym Teraz Wieś.
W tym roku do konkursu przystąpiło 22 zespoły w podziale na dwie kategorie: zespoły wokalne/ chóry i zespoły dziecięce. Komisja konkursowa powołana przez Andrzeja Butrę Dyrektora Opolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Łosiowie w składzie: Elżbieta Oficjalska, Aleksandra Kośmicka i Dariusz Kownacki, mięli przed sobą nie lada wyzwanie. Przez łącznie pięć godzin słuchali i oceniali występujących artystów pod względem: zaaranżowanego repertuaru, poziomu muzycznego, staranności wykonania, przygotowania stroi, a także wykorzystania tradycyjnych instrumentów muzycznych. Jury w oparciu o wypełnione karty oceny jednogłośnie wyłoniła laureatów w podziale na poszczególne kategorie:
W KATEGORII ZESPOŁY WOKALNE:
I miejsce: Bożenki
II miejsce: Echo Gola Wężowice
III miejsce: Kresowianki
III miesjsce: Wianki
Wyróżnienie: Łosiowianie,
Wyróżnienie: Chór Bagatela
Udział: Stowarzyszenie KGW w Bukowiu, Hajduki Nyskie, Zespół Wokalny Kaprys, Leśne Echo, Zespół Pieśni Ludowej „Prosna”, Kokorycz, Viva la Musica, Zielenieckie Dziołchy, Sasanki, Chór Echo Kresów
W KATEGORII ZESPOŁE DZIECIĘCE:
I miejsce: Studio Piosenki Popielów Seniorki
II miejsce: Studio Piosenki Popielów Juniorki
III miejsce: Zespół Borki Wielkie
Wyróżnienie: Zespół Poezja
Udział: Łośki, Margaretki
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, puchary, nagrody finansowe, słodycze oraz drzewka ozdobne.
Konkurs współfinansowany przez Zarząd Województwa Opolskiego, Opolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Łosiowie oraz Krajową Federację Hodowców Drobiu i Producentów Jaj.
Patronat medialny nad imprezą objęło Radio Opole, natomiast patronat honorowy: Marszałek Województwa Opolskiego.
Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, Mieszko, Państwo Jeżewscy
Wszystkim zaangażowanym serdecznie dziękujemy za pomoc w organizacji tegorocznej edycji tego ważnego przedsięwzięcia.